Villalivets septemberutgåva är nu ute!
Välkommen till Villalivets första höstnummer, fylld av inspirerande läsning för alla Sveriges villaägare. Tidningen delas ut exklusivt av PostNord till alla Sveriges villahushåll den 3-4 september.
Nu drar planeringen igång hos våra läsare för alla projekt som skall genomföras under hösten.
NY KUND: Plantagen – Karolina Åhs
Villalivet har träffat Karolina Åhs, marknadsdirektör för Plantagen i Norden. Läs nedan om deras marknadsföring i Villalivet och vad som händer i deras bransch.
Vi välkomnade ju i våras ett antal nya kunder till Villalivet där Plantagen var en av dem. Plantagen är med sina ca 140 st försäljningsenheter i Norden ledande inom segmentet odling och växter.
Tillsammans med ett brett sortiment vill dom också ge konsumenterna ny inspiration, Tips & Råd för bättre växtutveckling samt hållbar rådgivning för en levande planet. Karolina Åhs, Marknadsdirektör på Plantagen valde i samband med annonsering i Villalivet att göra en RAM-mätning, som ger vid handen hur läsarna kommer att agera efter att de tagit del av innehållet och erbjudandet.
Villalivet: – Karolina, ni har fått fantastiskt fina siffror på er mätning?
Karolina Åhs: – Ja, vi har fått väldigt bra utfall på båda de mätningar som genomförts. Det är speciellt roligt att se att vi har höga värden genom hela mätningen från observation till action, vilket visar på att vi också fått kunderna att agera på den annonsering vi gjort.
Villalivet: – Hur ser planerna ut för Plantagen framåt?
Karolina Åhs: – Livet med växter står fortsatt i fokus för oss. Vi vill inspirera till mer växter i våra liv och bjuda på kunskap och tips som hjälper våra kunder till det val de önskar. Oavsett stil och smak. Det gör att vi framåt kommer fortsätta utveckla vårt möte med kunden, oavsett kanal.
Villalivet: – Vilka trender ser du inom odling och växter?
Karolina Åhs: – Vi har under senaste året sett ett ökat intresse för att odla och trädgården. Det intresset håller fortsatt i sig och vi ser också ett ökat intresse kring ämnen relaterat till hållbarhet så som närodlat, ekologiskt odlat, växter bra för bin och material som är nära naturen. Inomhus vill man helst inreda sitt hem med gröna växter, men vi ser också ett ökat intresse för blommande växter.
Villalivet: – Samarbetet med Villalivet, hur har det upplevts hittills?
Karolina Åhs: – Samarbetet med Villalivet har varit positivt för Plantagen som dessutom har gett oss god effekt. Vi upplever att vi på ett inspirerande sätt lyckats kommunicera våra prisvärda och breda sortiment, till en målgrupp som har högt intresse för vårt erbjudande.
Sällanköpshandeln växte i juli
Detaljhandelns försäljningsvolym ökade i juli och ökade med 4,3 procent i juli jämfört med motsvarande månad 2018. Bäst gick det för sällanköpshandeln som hade en tillväxt på 7,9 procent.
Det visar siffror från SCB. Detta ligger i linje med svaren i de undersökningar Villalivet tidigare har genomfört på villaägarna för kommande perioder.
Market skriver mer om det här!
Ny Novus-undersökning visar: 85 procent blir irriterade på reklam som inte är rätt riktad!
85 procent av svenskarna upplever irrelevant reklam som irriterande. Det visar en ny Novus-undersökning. ”Det slarvas mycket i förarbetet till den datadrivna reklamen. Det skadar varumärket”, säger Anna Albinsson, marknadschef på Bisnode, till Dagens Media.
Investera din marknadsföring i relevanta medier där mottagaren blir positiv till ditt reklambudskap, för bästa effekt! Villalivet har många nöjda kunder som kan bekräfta detta och även referens-case.
Mer om detta finns att läsa på DagensMedia.se – här hittar du artiklen!
Ny undersökning från Alixpartners: Annonsörer slösar bort 60 procent av de digitala annonspengarna.
60 procent av de investeringar som FMCG-bolag årligen gör på digital annonsering hamnar i papperskorgen. Det visar en ny undersökning från Alixpartners. FMCG-bolag “slösar bort” 60 procent, eller 50 miljarder dollar, av de pengar som de årligen lägger på digital annonsering.
Det på grund av att investeringarna inte lyckas ge ROI, eller på grund av att bolagen inte ens har möjlighet att mäta ROI. Det visar en undersökning med 1 100 chefer inom marknadsföring genomförd av Alixpartners och som Marketingweek rapporterar om.
Återigen, välj relevanta kanaler för att optimera er konvertering digitalt.
Resume skriver om undersökningen här!
Sveriges Mysigaste Hem går in i finalfas
Tävlingen ”Sveriges mysigaste hem” som engagerade nästan 400 000 läsare att rösta på ca 2 500 nominerade bidrag under 2018, har varit en succé även 2019 och fortsätter med rasande fart. Nu är vi framme och skall redovisa finalisterna för samtliga regioner och dessa tävlar nu mot varandra under samma förutsättningar. Rösterna har nollställts och bland de 10-bästa så kommer vår jury (samarbetspartners, redaktion m.m.) utse en vinnare.
Gå gärna in på Sveriges Mysigaste Hem för att titta på alla fina bidrag och kanske även lägga en röst?
I vårt nästa nummer som kommer ut den 1-2 oktober har vi bland annat ett stort tema med Kök & Badrum där vi också har fokus på tvättstuga samt spabad. Vi kommer samtidigt att lansera en webbshop där vi säljer spabad och tillbehör.
Deadline för annonsbokning är den 10 september.
Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.
Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och Allt för villalivet.se!