Breaking News! Toppresultat för Villalivet i ny undersökning av RAM och fortsatt hög investeringsvilja från villaägarna
På uppdrag av PostNord – Villalivets leverantör som delar ut tidningen 8 gånger om året så har RAM – Research and Analysis of Media gjort en läsarundersökning på Villalivets septemberutgåva.
– ”En superstark mätning och undersökning som visar på att läslojaliteten till magasinet är minst sagt mycket god. Hela 81% av alla tillfrågade har läst ett eller flera nummer under det senaste året och de som sett och läst den aktuella utgåvan utgör 63% eller 2 740 000 personer. En mycket stor och bred målgrupp, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Även RAM’s VD och grundare, Staffan Hultén kommenterar och summerar undersökningen enligt följande:
– “Villalivet är ett välgjort och välläst magasin med hög lojalitet bland läsarna och högt betyg på både inspiration och trovärdighet. Genomläsningen är lika hög både bland män och kvinnor och ovanligt jämn genomläsning bland de olika åldersklasserna.
Magasinet initierar och driver effektivt köp och andra kommersiella aktiviteter. Var fjärde läsare (685 000 personer) planerar att köpa något till följd av annonsering i det aktuella mätta numret av Villalivet. Den samlade handlingskraften är ca 880 000 personer. Det innebär att en stor grupp personer (32% av läsarna) avser söka mer information, besöka leverantörer och säljare eller köpa produkter som är marknadsförda i det aktuella numret av Villalivet.
Det finns således betydande köpkraft som inryms i Villalivet. Det relevanta innehållet stödjer annonsmaterialet som i sin tur initierar och skapar aktivitet och köplust bland läsarna. Ett välgjort magasin med bra redaktionellt material och högvärdigt kommersiellt innehåll.”
För ytterligare information om undersökningen kontakta Jonas Natt och Dag eller Villalivets försäljningschef Tomas Bengtsson.
Här kan du läsa Villalivets oktoberutgåva!
Välkommen till massor av höstinspiration i Villalivets oktobernummer, där vi pratar både kök & badrum, sköna stunder för spabad och inte minst rätt belysning när mörkret är i antågande. Nu är även planeringen i full gång hos våra läsare för alla projekt som skall genomföras under hösten och vintern. (Klicka på bilden ovan för att läsa tidningen digitalt).
Nu öppnar vi upp för våra special- och premiumplaceringar inför 2020!
Ett begränsat antal unika annonsformat i varje utgåva såsom Super Impact på framsidan, omslagen, vingar, fliken och bilagor – släpps nu till försäljning!
– Nu är planerna klara inför 2020 och vi ser redan efterfrågan på unika placeringar hos våra kunder för att sticka ut och få en framträdande position när man ska kommunicera effektivt till våra läsare, alla Sveriges villaägare.
En målgrupp med god ekonomi som har en stark investeringsvilja vad gäller hem & inredning och sitt egna boende som man prioriterar högt och sätter framför andra områden att spendera sina pengar på. Detta gör Villalivet till en fortsatt viktig och relevant kanal samt samarbetspartner för de företag som vill öka sin försäljning i marknaden.
Sveriges Mysigaste Hem 2019
Fortsatt succé i finalfasen! Vi har nu 23 regionvinnare och en nationell vinnare av Sveriges Mysigaste Hem 2019. Dessa kommer vi att presentera i vårt nästa nummer tillsammans med våra partners Landshypotek Bank och Willab Garden.
Vi har börjat lägga planer och förbättringar för Sveriges Mysigaste Hem 2020. Här finns nu möjlighet att diskutera partnerskap till denna succé inför nästa års upplaga. Kontakta någon av oss på Villalivet för närmare info.
Kontaktuppgifter hittar du här!
I vårt nästa nummer som kommer ut den 5-6 november har vi bland annat ett stort tema med Renovera inne, Kök och Smarta hem. Vi kommer samtidigt försätta med vår satsning på vår webbshop, där vi säljer spabad och tillbehör. Sist men inte minst, vi presenterar vinnaren av Sveriges Mysigaste Hem 2019.
Deadline för annonsbokning är den 11 oktober.
Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.
Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och Allt för villalivet.se!
Highlights från tidigare marknadsbrev 2019
Kundporträtt med Eric Cardell – Willab Garden
Villalivet har gjort ett besök på Willab Garden i Båstad och träffat Eric Cardell som är Marketing, Sales & Customer Service Manager på företaget. Eric har en gedigen historik i marknads och försäljningsbranschen då han bland annat har varit Reklamchef på NIBE och Marknadschef på DT Group.
Marknadsföringsprofessorn Mark Ritson: ”Svenskars besatthet av digitalisering är helt fel”
Ett intressant utlåtande av stjärnprofessorn från Melbourne Business School i senaste analysbrevet från Dagens Media Insikt. Stjärnprofessorn Mark Ritson tycker att svenska marknadsförare är för trendkänsliga för sitt eget bästa.
Villalivet har träffat Karolina Åhs – Marknadsdirektör Plantagen
Läs nedan om deras marknadsföring i Villalivet och vad som händer i deras bransch.
Vi välkomnade ju i våras ett antal nya kunder till Villalivet där Plantagen var en av dem. Plantagen är med sina ca 140 st försäljningsenheter i Norden ledande inom segmentet odling och växter.