Villalivet förvärvar GoodRace communication AB!

Kommunikationsbyrån GoodRace communication som utgår från Växjö har sedan snart 10 år tillbaka ett nära och framgångsrikt samarbete med Villalivet. Nu köper förlaget upp Växjöbyrån som en del i sin strategi att kunna erbjuda kunder och annonsörer ännu mer affärsnytta när det gäller att ta fram content och värdeskapande kommunikation i framtiden.

– Vi valde att jobba med GoodRace communication som vår redaktion för att de är snabba och flexibla, har en härlig inställning och har samma syn på kommunikation som vi – att den ska driva affärer och skapa affärsnytta för kunden. Dessutom kan de varumärken som har en koppling till livet hemma och har byggt upp ett stort nätverk av journalister, skribenter och fotografer som kan detta segment, säger Fredrik Lindblahd, vd på förlaget Villaliv.

Stefan Haric, projektledare / art director på GoodRace fyller på; – Vi är erkänt duktiga på att ta fram content i form utav texter, miljöer och bilder som ligger rätt i tiden trots att de kanske fotas upp till ett år innan de ska visas för konsument och synas i press. Ibland behöver man göra julbilder mitt i sommaren. Vi ordnar det. Det går att lösa hyfsat bra om man kan lite trix. Det är svårare att göra sommarbilder mitt i vintern. Då är det oftast bättre att försöka göra dessa i rätt säsong och hålla på bildern tills man ska använda dem året efter.

I nästa nummer av Villalivet, som utkommer 9-10 april har vi Pool som tema. Dessa bilder och reportage gjorde vi sommaren 2018. Då blir det äkta känslor och värme i bilderna – vilket alltid är det bästa. Och just nu är vi faktist i full färd med att börja planera sommarbilderna för våren 2020. Här finns även öppningar för företag att samarbeta – vilket är en ny intressant möjlighet vi erbjuder i och med uppköpet av GoodRace. Vi har genom åren producerat hundratals miljöbilder till bl a IKEA. Allt från kontor, till sovrum och inspirerande jul- och sommarbilder. Så det är verkligen något vi kan.

GoodRace som idag har sin bas i Växjö, kommer efter uppköpet att flytta huvudkontoret till Halmstad och har som mål att inom ett år anställa 6-8 personer, till att börja med. Planer finns också på att skapa en kreativ miljö för frilans och andra kreativa företag inom film, webb och content på plats i Halmstad.

Villalivet är en av Sveriges största effektmedier som levereras reklamfria dagar via PostNord till alla Sveriges villaägare som är ca 2,2 miljoner hushåll. Villalivet kommer ut med 8 utgåvor/år vilka följer villaägarnas konsumtionsmönster. Nya siffror från PostNord visar på att hela 29% har idag ”Nej tack” till reklam. Det innebär ca 640 000 villahushåll som man når unikt genom Villalivet.

Villalivet.se som är företagets onlineplattform är en naturlig förlängning på vårt effektmedia där man kan få ta del av inspiration och hjälp på Villalivet.se 200 000 unika besökare/månad, 21 miljoner impressions om året.