Sveriges villaägare har en stark framtidstro!

På uppdrag av PostNord – Villalivets leverantör som delar ut tidningen 8 gånger om året så har RAM – Research and Analysis of Media gjort en läsarundersökning på Villalivets septemberutgåva.

Källa: RAM (Rampanel.com)

– ”En superstark mätning och undersökning som visar på att läslojaliteten till magasinet är minst sagt mycket god. Hela 81% av alla tillfrågade har läst ett eller flera nummer under det senaste året och de som sett och läst den aktuella utgåvan utgör 63% eller 2 740 000 personer. En mycket stor och bred målgrupp, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.

Läs gärna hela undersökningen här!

Även RAM’s VD och grundare, Staffan Hultén kommenterar och summerar undersökningen enligt följande:

– Villalivet är ett välgjort och välläst magasin med hög lojalitet bland läsarna och högt betyg på både inspiration och trovärdighet. Genomläsningen är lika hög både bland män och kvinnor och ovanligt jämn genomläsning bland de olika åldersklasserna.

Magasinet initierar och driver effektivt köp och andra kommersiella aktiviteter. Var fjärde läsare (685 000 personer) planerar att köpa något till följd av annonsering i det aktuella mätta numret av Villalivet. Den samlade handlingskraften är ca 880 000 personer. Det innebär att en stor grupp personer (32% av läsarna) avser söka mer information, besöka leverantörer och säljare eller köpa produkter som är marknadsförda i det aktuella numret av Villalivet.

Det finns således betydande köpkraft som inryms i Villalivet. Det relevanta innehållet stödjer annonsmaterialet som i sin tur initierar och skapar aktivitet och köplust bland läsarna. Ett välgjort magasin med bra redaktionellt material och högvärdigt kommersiellt innehåll.”

För ytterligare information om undersökningen kontakta Jonas Natt och Dag eller Villalivets försäljningschef Tomas Bengtsson.

 

Här kan du läsa om vinnaren till Sveriges mysigaste hem 2019!

Välkommen till massor av läsning i Villalivets novembernummer. Äntligen är Sveriges mysigaste tävling avgjord. Vinnaren blev den härliga familjen Jonuzi som här bjuder hem oss till sitt härliga hem i Kalmar. Samtidigt vill vi passa på att tacka våra Huvudpartners Landshypotek Bank och Willab Garden samt Prissponsorer Mio och Plantagen.

Häng även med hem till Karin Laserow från TV-programmet ”Bytt är bytt” samt familjen som la in ett snyggt betonggolv i 60-talshuset, klimatsmarta val för kökslivet, smarta julklappar. Och mycket mer.

Läs vårt senaste nummer här!

Intervju med Björn Lindblad – VD för Mio

Villalivet har träffat Björn Lindblad som är VD på Mio som ger sin syn på marknaden och sedan en tid tillbaka samarbetet tillsammans med Villalivet.

Läs intervjun med Björn Lindblad här!

Villaägarna tror på framtiden

Vi vill återigen belysa den goda investeringsviljan som Sveriges villaägare har. Dom har responderat i PostNords RAM-mätning på Villalivet och dess läsare hur de ser på framtiden. Med låga räntor, god disponibel inkomst, möjlighet till ROT- och RUT-avdrag, låg arbetslöshet och rimliga driftskostnader borgar för en fortsatt bra marknad för alla aktörer som adresserar villamarknaden.

Läs gärna undersökningen här!

Nu tar tidningen uppehåll! I vårt nästa nummer som kommer ut den 4-5:e februari 2020 har vi bland annat ett stort tema med värme & energi, fönster & dörrar samt kök & badrum! Men vår digitala effekt och räckvidd är bokningsbar alla dagar i veckan! Ett viktigt och bra komplement för våra kunder.

Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.

Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och Allt för villalivet.se!

- Annons -